Obligatorietat presentació de factura electrònica.

Dimarts, 19 de novembre de 2019 a les 00:00

Segons l'ordre Orden HAP/492/2014 - BOE.es de 27 de març, es obligatòria la presentació de factures electròniques a l'administració pública.

GENERACIÓ I PRESENTACIÓ DE FACTURES TELEMÀTIQUES
A continuació es resumeixen els passos per la creació i presentació de factures telemàtiques a les Administracions Públiques.

Si necessiteu informació més detallada, preguem us llegiu detingudament les instruccions que apareixen a l’enllaç:
https://efact.eacat.cat/bustia/?emisorId


1r. PAS: Creació de la factura electrònica:
El procés de facturació s’inicia amb la creació de la factura electrònica. L’empresa introdueix les dades de la factura i la signa electrònicament.

El format electrònic de les factures és el de Facturae. Aquest format, que és públic i que disposa d’eines gratuïtes per a la seva utilització en la generació de factures electròniques, compta amb la garantia de l’AEAT i de la Secretaria d’Estat de Telecomunicacions. 
Hi ha diferents eines gratuïtes per la creació de les factures telemàtiques:

www.pimefactura.net

www.facturae.gob.es

www.B2BRouter.net


També hi ha les següents eines NO gratuïtes que també són compatibles:
Anachron
B2BConecta (INDRA)
BS Factura (Banc Sabadell)


Aquestes eines crearan un fitxer amb un format específic XML o XSIG al vostre ordinador, que és el que haureu de penjar a la Bústia de Lliurament de factures electròniques.
Al crear les factures el programa us demanarà uns codis DIR3, en els tres casos heu de posar el següent codi:
L01080847


2n. PAS: Presentació telemàtica de la factura electrònica a la bústia de lliurament:
Un cop generat l’esmentat fitxer, cal penjar la factura signada electrònicament a la Bústia de Lliurament de Factures telemàtiques.

Per fer-ho, aneu al següent enllaç:
https://efact.eacat.cat/bustia/?emisorId


A la part superior, cliqueu a l’apartat “Enviament de factures”, on haureu de penjar el fitxer generat anteriorment i omplir les dades sol·licitades. En aquest mateix enllaç, podreu consultar l’estat de la vostra factura.

 

B2B Router. (https://www.b2brouter.net/es/)

En aquesta web, el procés de creació de factures electròniques és molt senzill:
1) S’ha de crear un compte d’usuari.
2) Un cop creat el compte, s’han d’introduir les dades de l’empresa i de la factura (les va
demanant la propia web)
3) Un cop creada, s’ha de clicar el botó d’enviar
4) Un cop enviada s’ha de consultar l’estat i comprovar que s’ha enviat i que no i hagin errors.

Darrera actualització: 19.11.2019 | 11:43